Skip links

Προβολή ταινίας “Ο δάσκαλος που υποσχέθηκε τη θάλασσα”

 

Προβολή ταινίας “Ο δάσκαλος που υποσχέθηκε τη θάλασσα”
Σχολιασμός – Προοπτική

                                           

Η Προβολή της ταινίας «Ο δάσκαλος που υποσχέθηκε τη θάλασσα» έγινε με επιτυχία και η συζήτηση για την Εναλλακτική Εκπαίδευση, που ακολούθησε, άφησε ελπίδες για μια καλή συνέχεια!

Αναλυτικά:
Την Κυριακή 1η Ιουνίου 2025, στον χώρο του ΑΣΤΟ – Επικοινωνούμε, πραγματοποιήθηκε η προβολή της ταινίας «Ο δάσκαλος που υποσχέθηκε τη θάλασσα», από την Ομάδα Προβολών σε συνεργασία με την Ομάδα Εναλλακτικής Εκπαίδευσης.
Η ταινία αφηγείται την αληθινή ιστορία του Άντονι Μπενάγιες, ενός δασκάλου που, κατά τη διάρκεια του Ισπανικού Εμφυλίου, επιχείρησε να εφαρμόσει πρωτοποριακές μεθόδους διδασκαλίας, προσαρμοσμένες στις ανάγκες των μαθητών του.
Μετά την προβολή, παρά τη συγκινησιακή φόρτιση, ακολούθησε γόνιμη συζήτηση. Αρχικά έγινε σύντομη αναφορά στο καθεστώς του Φράνκο στην Ισπανία. Στη συνέχεια, διανεμήθηκε ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο, το οποίο απαντήθηκε από 23 συμμετέχοντες. Βάσει των απαντήσεών τους, αναπτύχθηκε συζήτηση γύρω από την εναλλακτική εκπαίδευση και τις δυνατότητες εφαρμογής της στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, με ιδιαίτερη αναφορά στην Παιδαγωγική του Φρενέ και τα παιδαγωγικά της αποτελέσματα.

 

Προβολή της ταινίας «Ο δάσκαλος που υποσχέθηκε τη θάλασσα» και συζήτηση για την Εναλλακτική Εκπαίδευση

Την Κυριακή 1η Ιουνίου 2025, στον χώρο του ΑΣΤΟ – Επικοινωνούμε, πραγματοποιήθηκε η προβολή της ταινίας «Ο δάσκαλος που υποσχέθηκε τη θάλασσα», από την Ομάδα Προβολών σε συνεργασία με την Ομάδα Εναλλακτικής Εκπαίδευσης.

Η ταινία αφηγείται την αληθινή ιστορία του Άντονι Μπενάγιες, ενός δασκάλου που, κατά τη διάρκεια του Ισπανικού Εμφυλίου, επιχείρησε να εφαρμόσει πρωτοποριακές μεθόδους διδασκαλίας, προσαρμοσμένες στις ανάγκες των μαθητών του.

Μετά την προβολή, παρά τη συγκινησιακή φόρτιση, ακολούθησε γόνιμη συζήτηση. Αρχικά έγινε σύντομη αναφορά στο καθεστώς του Φράνκο στην Ισπανία. Στη συνέχεια, διανεμήθηκε ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο, το οποίο απαντήθηκε από 23 συμμετέχοντες. Βάσει των απαντήσεών τους, αναπτύχθηκε συζήτηση γύρω από την εναλλακτική εκπαίδευση και τις δυνατότητες εφαρμογής της στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, με ιδιαίτερη αναφορά στην Παιδαγωγική του Φρενέ και τα παιδαγωγικά της αποτελέσματα

Τα ερωτήματα που τέθηκαν ήταν: 

 1ο ερώτημα: Η πλειοψηφία θεωρεί ότι ο τρόπος διδασκαλίας του δασκάλου, με την εκτύπωση των διηγημάτων των μαθητών, θα ενεργοποιούσε και τους μαθητές της εποχής μας.

2ο ερώτημα: Οι περισσότεροι συμμετέχοντες θεωρούν ότι μέσω της συνεργασίας και της συζήτησης στην τάξη καλλιεργούνται κυρίως η κριτική σκέψη και ο σεβασμός στη διαφορετικότητα, ακολουθούμενα από την αυτοπεποίθηση και τις γνώσεις περιεχομένου. Ενδιαφέρον προκαλεί το ότι το 30,4% θεωρεί πως έτσι ενισχύεται και η πειθαρχία — πιθανόν επειδή τη συνδέουν με την καλύτερη διαχείριση της σχολικής τάξης.

3ο ερώτημα: Η πλειονότητα θεωρεί ότι η εφαρμογή ενός δημοκρατικού σχολικού περιβάλλοντος είναι εφικτή και αναγκαία. Μαζί με όσους τη θεωρούν εφικτή υπό προϋποθέσεις, το ποσοστό ξεπερνά το 60%. Ωστόσο, ένα σημαντικό ποσοστό (34,8%) εκφράζει σκεπτικισμό, επικαλούμενο τα θεσμικά πλαίσια και την εκπαιδευτική κουλτούρα της χώρας

4ο ερώτημα: Η πλειοψηφία δηλώνει ότι έχει ακούσει για την παιδαγωγική του Φρενέ

5ο ερώτημα: Λίγο πάνω από το 50% θεωρεί ότι από τις αρχές του Φρενέ εφαρμόζεται κυρίως η χρήση της τεχνολογίας στο σημερινό σχολείο. Η συνεργασία και η δημιουργικότητα συγκεντρώνουν ποσοστό 26,15%, ενώ η βιωματική μάθηση 17,4%. Ωστόσο, 34,8% των συμμετεχόντων απάντησαν ότι καμία από τις αρχές αυτές δεν εφαρμόζεται στην πράξη.

6ο ερώτημα: Η συντριπτική πλειοψηφία πιστεύει ότι ο/η εκπαιδευτικός στο ελληνικό σχολείο μπορεί να προσαρμόζεται στον ρυθμό και τις ανάγκες κάθε μαθητή.

 

Από τη συζήτηση που ακολούθησε την παρουσίαση των αποτελεσμάτων, αναδείχθηκε ξανά η αναγκαιότητα αλλαγής στο ελληνικό σχολείο. Τονίστηκε ότι για να επιτευχθεί αυτή η αλλαγή απαιτείται δικτύωση και συνεργασία μεταξύ των ανθρώπων και των ομάδων που εργάζονται και αγωνίζονται προς αυτή την κατεύθυνση.

Η Ομάδα Εναλλακτικής Εκπαίδευσης του ΑΣΤΟ – Επικοινωνούμε, με αφορμή την εκδήλωση, δηλώνει για άλλη μία φορά ότι παραμένει ανοιχτή σε συνεργασίες και απευθύνει κάλεσμα για δικτύωση και συνεργασία προς όλους τους εμπλεκόμενους που μοιράζονται το κοινό όραμα για αλλαγή στην εκπαίδευση..

 

 

Ανασκόπηση_Εκδήλωσης_Ιουνίου_ερωτηματολογιο

 

 

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn